Jeg vil dele ideer, inspirasjon og det jeg lærer underveis.

tirsdag 6. mai 2014

DIY: Utekjøkken av gammel tv-benk

Jeg er veldig glad i gjennvinng og gjenbruk, og jeg ønsket å skape noe nytt av noe gammelt. Utekjøkkenet var en bra plass å begynne. Flere skap, kommoder og benker kan lett forvandles til et lekkert utekjøkken. En kan snekre noe til selv, men det er noe helt annet når du skaper nytt liv i det andre ikke ser potensiale i. Jeg fant denne søte tv-benken og en rund vask på finn/gis bort.
Skrudde av alle dører, vasket, og pusset den ned. Grunnet og malte den. Grønnfargen blandet jeg selv av oljemalingsrester jeg har fått. Brukte stikksag til å sage hullet til vasken. Fra hovedkranen satt jeg opp toveis krankobling. En til hageslangen og en til slangen bort til utekjøkkenet. Denne gravde jeg litt ned under jorden langs grensen. Festet denne til kranen, og satt opp avløp til vannet. Alt du trenger til dette finner du hos forhandlere som f.eks. Jula, Obs bygg og Biltema. Bare husk å ta med kranen slik at du får rett dimensjoner. Ellers kan det bli mange turer frem og tilbake.
Stiftet hønsenetting bak glasset for å gi utekjøkkenet landstil. Hyllen over kjøkkenbenken er vanlig terrassebord jeg kuttet til. Spraylakket syltetøyglass og skrudde lokkene fast under hyllen for mer oppbevaring.

Kommenter gjerne om du har tilleggsidè eller spørsmål.
Lykke til :)


3 kommentarer:

  1. Kjempesmart, og den ble jo så fin.
    Tips: se på malinndelingen på sida di - litt vanskelig å lese :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen.
    Plutselig rettet siden seg opp og ble leselig :)

    SvarSlett
  3. Det var kjekt å høre! :) Og godt at det rettet seg opp!

    SvarSlett